Jmenuji se Tereza Halady, za svobodna Balounová, a díky vinařským kořenům jsem se vinicemi proháněla už jako malá. Šlo ale o práci bez koštování vína (plnoletost jsem zatím vyhlížela), tudíž jsem se povinnostem ve sklepě a vinohradu občas vyhýbala. S první skleničkou vína se to ale změnilo. Uvědomila jsem si, že tahle náročná práce za to stojí.
Ve 22 letech jsem si otevřela Sklípek u Terezky ve Velkých Bílovicích. Když nám na podzim 2018 končila sezóna, přemýšlela jsem, jak získám zákazníky na zimní degustace. Začala jsem hledat vinařský portál, kde bych se zaregistrovala a zájemci by si jen vyhledali ochutnávky a objednali termíny. Žádný web zaměřený na zážitkové degustace jsem ale nenašla.
Zákazník, který po takové ochutnávce touží, tedy musí vynaložit velké úsilí – hledá reference, prochází weby a zjišťuje nabídky, které často nejsou vypsané. Poté proto obepisuje několik míst. Tento proces může být zdlouhavý a nejistý, protože vinaři se věnují e-mailům a zmeškaným hovorům až po „práci“ doma.
Tereza Halady, zakladatelka Světa degustace, komunikuje s vinaři a zákazníky
Prvotní impuls k založení Světa degustace přišel od manželky. Sklípek u Terezky v sezóně navštěvovalo spoustu zákazníků a někteří se následně zajímali o soukromou degustaci. A vznikl problém. Nebylo v našich silách odpovědět na každý e-mail včas a domluva trvala dlouho, než jsme s klienty dohodli detaily spojené s degustací.
Manželka proto začala přemýšlet nad tím, jak celý proces zjednodušit. Navíc ji napadlo, že něco podobného řeší pravděpodobně každé vinařství. A ze strany klienta je to podobné – musí uběhnout e-mailový maraton, když poptává degustaci u více vinařů, než se dopracuje k finálním nabídkám.
A tak jsme vymysleli Svět degustace.
Marek Halady, spoluzakladatel Světa degustace, má na starosti marketing
Nápad jsme rozpracovali a rýsoval se před námi velký projekt. Degustovat přece můžeme i pivo, rum nebo třeba kávu. S vínem už nám to ale dlouhodobě ladí, tak jsme začali právě s ním a uvidíme, co přidáme v budoucnu.
Jak už to tak bývá, cesta k vysněným cílům nikdy není procházka růžovou zahradou. I my jsme se občas prodírali trním – projekt se v našich hlavách neustále vyvíjel a celý proces tvorby se protáhl. Také vlny covidu odplavily spuštění webu až na začátek roku 2021. Naše práce nebyla dva roky nikde vidět a my se občas cítili frustrovaní.
Do cesty nám ale přišel investor David Matuška. Tím jsme se utvrdili v tom, že Svět degustace má smysl a zajímá i lidi z většího businessu. David je navíc dlouholetý milovník moravských vín a francouzského Champagne (a co si budeme povídat, to nás fakt těší, protože víme, že se Světem degustace opravdu souzní). Investoval už do různých projektů, ale ten náš je první, kde vsadil na práci někoho druhého. Stojí v pozici pasivního investora.
„Do Světa degustace jsem vstoupil jako investor a moje podpora je tedy z velké části finanční. Zaujala mě energie a nadšení manželů Haladyových, a také online řešení jinak tradičního odvětví. Kromě financí navíc můžu nabídnout velké množství praktických podnikatelských zkušeností,“ říká David Matuška.
Získali jsme stabilního partnera a potřebné finance pro projekt. Díky jeho zkušenostem tak máme další cenný úhel pohledu.
Spustili jsme web, začala se registrovat první vinařství, a to nás opravdu nakoplo – naše práce začíná být vidět!
Jsme jediný portál, kde si zákazník rezervuje degustaci vína přímo u vinaře.
Pomocí pár kliknutí si srovná nabídky a vybere podle lokality, dostupnosti, ceny, doprovodného programu a hlavně hodnocení ostatních účastníků.
Zjednodušujeme zákazníkovi cestu do vašeho vinařství. Vy se tak věnujete vinohradu a práci ve sklepě. Se zákazníkem vše domluvíme my.
Jste zákazník?
> Objevte vinařství a začněte degustovat
Jste vinař?
> Přečtěte si další výhody, proč s námi spolupracovat a registrujte svůj podnik
Nebo vás zajímá víno obecně?